KAKO PREPOZNATI LOŠEG POSLODAVCA
Kako prepoznati lošeg poslodavca?
Loša ekonomska situacija je dovela do velikog broja nezaposlenih osoba pa je svaka ponuda za posao dobrodošla. Uopće doći do prilike za razgovor za posao je danas prava umjetnost, a uz to se morate nositi i s velikom konkurencijom. Kada napokon dođete do razgovora za posao, nadate se da tvrtka i poslodavac kod kojeg biste mogli raditi, nisu loši.
U tih pola sata ili sat vremena, koliko traje razgovor za posao, teško je prepoznati da li je potencijalni poslodavac dobar ili loš i zato vam donosimo 5 savjeta kako prepoznati lošeg poslodavca.
Reputacija kompanije
Internet je danas svima dostupan tako da puno informacija o potencijalnom poslodavcu možete pronaći na internetu – najbolji izvor informacija su društvene mreže i razni forumi. Ako o poslodavcu nema puno informacija na internetu, raspitajte se kod prijatelja i poznanika. Možda oni znaju nešto o toj tvrtki ili čak nekoga tko tamo radi. Uostalom, kada dođete na razgovor za posao, možete osluškivati što zaposlenici govore o kompaniji. Tijekom razgovora za posao, možete pitati osobu koja vas intervjuira za nekoliko informacija o kompaniji, pa ćete i tako vidjeti kako ta osoba priča o kompaniji. Ako čujete fraze kao ‘dugo radno vrijeme’ ili ‘plaća nije najbolja ili kasni’ i slično, znat ćete da ta tvrtka možda i nije najbolja za rad. Financijska situacija tvrtke također puno govori o njoj.
Ponašanje šefa
Jedan od najboljih načina za procjenu tvrtke je ponašanje osobe koja sjedi nasuprot vas na intervjuu – šefa. Ako je ta osoba usredočena samo na sebe, onda imate posla s egoističnim šefom. Kod razgovora za posao fokus mora biti na vama, kako bi poslodavac mogao procijeniti da li ste pravi kandidat za tvrtku. Zamjenice koje šef upotrebljava su također bitne. Ako o uspjehu ili nekim postignućima kompanije govori s naglaskom na „ja“, vaše zasluge vjerojatno neće biti priznate. Ako govori o uspjesima kao postignućima svih zaposlenika, onda pred sobom imate dobrog poslodavca.
Odnosi u kompaniji
Interpersonalni odnosi u kompaniji su izuzetno važni. Rijetko tko je voljan raditi u napetoj radnoj okolini. Kada dođete na razgovor za posao obratite pozornost na odnose između zaposlenika – jesu li napeti i pod stresom, da li razgovaraju ležernim tonom glasa, itd. Takvi će vam interpersonalni odnosi pokazati da li je tvrtka dobro mjesto za rad. Šefa tvrtke možete procijeniti i na temelju toga kako se odnosi prema zaposlenicima – pozdravlja li ih na hodniku, kakav je njegov ton razgovora s njima, ima li povjerenja u zaposlenike i slično.
Odnos prema vama
Ponašanje osobe koja sjedi nasuprot vas tijekom intervjua puno govori o tvrtki, bez obzira na to da li je to samo osoba koja vas intervjuira ili baš šef tvrtke. Tako primjerice, neopravdano kašnjenje ispitivača, bez ikakve isprike, pokazuje nepoštovanje prema vama kao potencijalnom zaposleniku. Gledanje na sat ili tipkanje po mobitelu pokazuje nezainteresiranost. Također, ako poslodavac izrazi nezadovoljstvom vašim hobijima ili obavezama u slobodno vrijeme, npr., pita vas da li ste spremni odustati od nekog tečaja jezika kojeg uvečer pohađate, možete pretpostaviti da ćete morati ostajati u uredu puno duže od očekivanog i biti na raspolaganju i u vaše slobodno vrijeme. Način na koji potencijalni poslodavac razgovara s vama pokazuje kako će se odnositi prema vama ako vas zaposli.
Opis i ciljevi posla su nejasni
Svako radno mjesto ima svoj opis, a često se događa da opis posla zahtjeva više obaveza nego je to u početku dogovoreno – što je u potpunosti normalno. Ali, ponekad se događa da vam poslodavac ne zna reći kakve bi točno bile vaše obaveze ili se nađete u situaciji kada vam dvije osobe daju dva različita odgovora o vašim poslovnim obavezama i ciljevima koje biste trebali ostvariti svojim radom. To može dovesti do situacija kada nećete znati što raditi jer vaši zadaci nisu definirani ili ćete ispasti nesposobni jer niste ispunili ciljeve (koje vam ionako nisu rekli). Zahtijevajte od poslodavca da vam što detaljnije definira vaše obaveze i ciljeve koje svojim radom morate ostvariti, ali se raspitajte i o mogućnostima napredovanja